رفتن به محتوای اصلی

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان‌جنوبی | خبرنگاران ما در مقابل جنگ شناختی شجاعانه ایستاده‌اند

1402/10/26

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه در کار رسانه‌ای و فرهنگی باید با تفکر جهادی و ‌قیام لله عمل کنیم، گفت: خبرنگاران ما جلوی جنگ هیبریدی و شناختی و ترکیبی دشمن شجاعانه با قلم خود ایستاده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سردار حاج حسین یکتا صبح امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین اظهار داشت: در جهاد تبیین باید صدا و ندا به همه برسد حتی به مخالفین و معاندین و خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند این ندا را به همه برسانند.

وی با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی با ساخت مجموعه روایت فتح، جنگ را به گونه‌ای روایت کرد که هنوز ادامه دارد، افزود: شهید مرتضی آوینی جنگ را از منظر مبانی فکری و فلسفی در مسیر فی سبیل الله روایت کرد.

راوی دفاع مقدس ادامه داد: امروز هم مواردی چون راهیان نور و پیاده‌روی اربعین را داریم که باید آن را به گونه‌ای متفاوت روایت کنیم.

یکتا با بیان اینکه شلمچه و مزار شهدا دارالشفای عاشقان و عارفان و دلسوختگان است، تصریح کرد: مریض‌های لاعلاج را برای معالجه به دارالشفا می‌آورند و شب‌های کربلا پنج، شب‌های قدر انقلاب اسلامی است لذا در راهیان نور به جوانان می‌گوییم باید قدر شب‌های شلمچه را بدانند.

وی با اشاره به اینکه امروز پشت دیوارهای بیت‌المقدس هستیم و حال دشمن بد است، ادامه داد: یک سرباز شجاع کرمانی (حاج قاسم) ما را از پشت دیوارهای بصره در عملیات کربلای پنج به پشت دیوارهای بیت المقدس رسانده و از این جهت صهیونیست‌ها عصبانی هستند.

راوی دفاع مقدس و فعال فرهنگی با بیان اینکه فضای مجازی زیست‌بوم فکری و ذهن جوانان را عوض کرده و باید برنامه‌ای متناسب با این شرایط طراحی شود، افزود: اردوهای راهیان نور و بیان سیره و منش شهدا تحول در جامعه ایجاد کرده و نوجوانان و جوانان را در شرایط جنگ ترکیبی امروز نجات می‌دهد.

یکتا با تأکید بر اینکه شهدا ما را به سمت بهترین حال هدایت می‌کنند، تصریح کرد: ما بارها و بارها مشاهده کرده‌ایم که در زمانی که انقلاب و کشور به معنویت حضور شهدا نیاز داشت چگونه شهدای گمنام رخ‌نمایی و کوچه پس‌کوچه‌های شهر را از عطر ایثار آکنده کردند.

وی عنوان کرد: امروز به واسطه خون کودکان و مردم مظلوم غزه ندای مرگ بر اسرائیل در سراسر جهان پراکنده شده است.

راوی دفاع مقدس و فعال فرهنگی تصریح کرد: شهدا هنوز رخ نشان نداده و برای همین می‌گویند نطق شهدا بعد از شهادت بیش از دوران حیات باز می‌شود ولی هنوز سال‌های سال باید بگذرد تا ما شهیدان دوران دفاع مقدس را به خوبی بشناسیم.

یکتا عنوان کرد: در عصر رسانه امروز، مقام معظم رهبری راهکار کنونی را این می‌دانند که ید بیضا را درآورید و عصای موسی را بیندازید یعنی معجزه کنید، ادامه داد و امروز در رسانه ید بیضا و عصای حضرت موسی‌یمان آرزو است.

وی با اشاره به اینکه وقتی وارد قتلگاه فضای مجازی و عرصه مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن می‌شویم با تیر و ترکش‌هایی از جنس شبهه‌افکنی و دل‌فریبی و فساد مواجه می‌شویم، گفت: خبرنگاران توصیه می‌کنم که برای خدا بنویسند و جهاد تبیین کنید.

این فعال جبهه فرهنگی با بیان اینکه در کار رسانه‌ای و فرهنگی باید با تفکر جهادی و ‌قیام لله عمل کنیم، افزود: خبرنگاران ما جلوی جنگ هیبریدی و شناختی و ترکیبی دشمن شجاعانه با قلم خود ایستاده‌اند.

 یکتا تأکید کرد: در شرایط فعلی باید ابتکار عمل را در عرصه رسانه در دست بگیریم تا بتوانیم سحر جنگ هیبریدی دشمن را باطل کنیم.

انتهای خبر/