رفتن به محتوای اصلی

نشست تبیینی «رسانه‌ها و جنگ غزه» برگزار شد

1402/08/22

نشست رسانه‌ای «رسانه‌ها و جنگ غزه» با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین «صابری تولایی» و با حضور اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی، به همت سازمان بسیج رسانه‌ استان و با همکاری نهضت سواد رسانه‌ای استان، در راستای ترویج گفتمان مقاومت و الگوسازی فعالیت جهادی اصحاب رسانه و شهدای رسانه‌ای غزه در پوشش حماسه‌های رزمندگان مقاومت و جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به مردم مظلوم غزه، سه‌شنبه نهم آبان‌ماه جاری اولین نشست تبیینی از سلسله نشست‌های «عصرهای رسانه» با عنوان «رسانه‌ها و جنگ غزه» و با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین احمد صابری تولایی معاون سابق حوزه علمیه خراسان‌ و استاد سواد رسانه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، استاد سواد رسانه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها به دلیل نقش مؤثر خود در روایت‌سازی، به یکی از مهمترین بازیگران عرصه سیاست بین‌الملل بدل شده و از طریق شکل‌دهی به افکار عمومی، جریان‌سازی و مطالبه‌سازی، در عرصه واقعیت کنشگری می‌کنند. این نقش‌آفرینی همواره پیش از شکل‌گیری بحران، در زمان بحران‌ و پس از آن، جریان دارد.

حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی اضافه کرد: مساله سرزمین‌های اشغالی به عنوان یکی از مناقشه‌آمیزترین مسائل جهان، بیش از هفت دهه است در کانون توجه رسانه‌های منطقه است. ولی امروزه رسانه‌های غربی در روایت‌سازی از تحولات غزه، گوی سبقت را از دست بسیاری از رسانه‌های منطقه ربوده‌اند.

وی با بیان اینکه غالب اخبار مرتبط با غزه، از سوی رسانه‌های غربی که عمدتاً طرفدار رژیم هستند، روایت‌سازی می‌شود، تصریح کرد: هرچند این رسانه‌های مدعی بی‌طرفی می‌کوشند خود را حرفه‌ای نشان داده و در پوشش تحولات این باریکه به اصطلاح توازن داشته باشند، ولی غور در محتوای تولید شده در این رسانه‌ها به ویژه در یک ماه گذشته، سوگیری‌های مشخصی را نمایان می‌کند؛ سوگیری‌هایی که با تأثیرگذاری بر افکار عمومی، می‌تواند آینده تحولات در این منطقه را از خود متأثر کند.

معاون سابق حوزه علمیه خراسان‌ عنوان داشت: جریان اصلی رسانه‌ای دنیا که بخش عمده‌ای از آن از سوی رهبران واشنگتن که خود تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی هستند هدایت می‌شود، نزدیک به هفت دهه می‌شود در قبال مساله سرزمین‌های اشغالی راهبردهای هدفمندی چون تحریف واقعیت، انتشار اخبار جعلی، وارونه‌نمایی از رویدادها، اهریمن‌سازی از فلسطینی‌ها و … را در پیش گرفته است تا روایت مورد نظر خود را در خصوص این مساله در ذهن مخاطبان نهادینه کند.

انتهای پیام/